Formy pomocy
OFERTA WSPARCIA RODZICÓW I UCZNIÓW NA ROK SZKOLNY 2023/2024
Zapisy do grup telefonicznie lub osobiście w sekretariacie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej przy ul. Andersa 16 – liczba miejsc ograniczona
nr telefonu 513 032 811; 32 227 23 92.
DLA UCZNIÓW:
LP. |
NAZWA |
PROWADZĄCY |
UWAGI |
1. |
Trening umiejętności społecznych dla dzieci przedszkolnych |
mgr Anna Kożdoń-Spyra, mgr A. Malińska mgr I. Jaźwa, mgr M. Pytlok, mgr J. Gajda-Dziuba, mgr A. Szczupłakiewicz
|
Cały rok szkolny. Zgodnie z napływającymi zgłoszeniami |
2. |
Grupa Logo-słuchy dla dzieci 5-6 letnich |
mgr Agnieszka Kalbarczyk-Wanot, |
Cały rok szkolny. Zgodnie z napływającymi zgłoszeniami |
3. |
Trening umiejętności społecznych dla dzieci szkolnych |
mgr Anna Kożdoń-Spyra |
Cały rok szkolny. Zgodnie z napływającymi zgłoszeniami |
4. |
„Trening uważności żabki” (na terenie przedszkoli) |
mgr Agata Szczupłakiewicz, mgr Agnieszka Kalbarczyk-Wanot, mgr Joanna Gajda- Dziuba, mgr Anna Krzystyniak |
Cały rok szkolny. Zgodnie z napływającymi zgłoszeniami |
5. |
Grupy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z zaburzonym rozwojem emocjonalnym: klasy I-III, IV-VI i VII-VIII |
mgr Joanna Kośmińska |
Cały rok szkolny. Zgodnie z napływającymi zgłoszeniami |
6. |
E-poradnia dla uczniów |
mgr Lucyna Kubecko |
Cały rok szkolny. Zgodnie z napływającymi zgłoszeniami |
7. |
Indywidualna diagnoza predyspozycji i uzdolnień zawodowych | mgr Agnieszka Ossowska | Zgodnie z zapotrzebowaniem |
8. | TUS-RE – grupa terapeutyczna dla uczniów kl. I i kl. II |
mgr Agnieszka Kalbarczyk-Wanot mgr Anita Szubert |
Cały rok szkolny. Zgodnie z napływającymi zgłoszeniami |
DLA RODZIN
LP. |
NAZWA I INFORMACJA DLA KOGO |
PROWADZĄCY |
UWAGI |
1. |
Terapia rodzin |
mgr Alicja Jendrasik dr Barbara Czarnota-Palenik mgr Anna Pałka |
Cały rok szkolny |
DLA RODZICÓW
LP. |
NAZWA I INFORMACJA DLA KOGO |
PROWADZĄCY |
UWAGI |
1. |
Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – ze szczególnym uwzględnieniem problemu uzależnień tej grupy dzieci od internetu |
mgr Anna Kożdoń-Spyra dr Barbara Czarnota-Palenik |
Raz w miesiącu Cały rok szkolny zapisy sierpień/wrzesień |
2. |
Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju emocjonalno-społecznym |
mgr Joanna Kośmińska |
Raz w miesiącu Cały rok szkolny |
3. |
E-poradnia dla rodziców |
mgr Joanna Kustwan mgr Lucyna Kubecko |
Cały rok szkolny Zgodnie z napływającymi zgłoszeniami |
4. | Warsztaty dla rodziców: „Szkoła dla rodziców i wychowawców” |
mgr L. Kubeckomgr J. Kustwanmgr J. Kośmińskamgr J. Gajda-Dziubamgr A. Krzystyniak |
Po naborze do grupy 7-10 spotkań |
Planowane zajęcia dla rodziców w ramach „Akademii Świadomego Rodzica”
AKADEMIA ŚWIADOMEGO RODZICA |
||||
Lp. |
Temat |
Prowadzący |
Termin |
Uwagi |
1 |
Jak wychować bez porażek? |
J.Kośmińska |
16.10.2023 r. g. 17.00 – 20.00 |
Dla rodziców uczniów szkół podstawowych |
2 |
Jak się dogadać z nastolatkiem? |
J. Kustwan |
24.10.2023 r. g. 17.00-19.00 |
Dla rodziców nastolatków |
3 |
Nie lubię czytać – przyczyny trudności i sposoby wsparcia |
C. Ryszka-Suska |
7.11.2023 r. g. 17.15-18.30 |
Dla rodziców uczniów szkół podstawowych Prelekcja oraz konsultacje |
4 |
Bezpieczeństwo w sieci a prawo |
W. Zawisza-Grzanka |
14.11.23 r. g. 15.00-17.00 |
Dla rodziców uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych Prelekcja oraz konsultacje |
5 |
Depresja u nastolatków |
J. Kustwan |
21.11.2023 r. g. 17.00-19.00 |
Dla rodziców nastolatków |
6 |
Pozytywna dyscyplina dla rodzica |
M. Pytlok |
28.11.2023 r. g. 16.00-18.00 |
Dla rodziców dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych |
7 |
Wybiórczość pokarmowa – trening jedzenia u dzieci z zaburzeniami rozwojowymi |
A. Kożdoń-Spyra |
30.11.2023 r. g. 16.00-18.00 |
Dla rodziców dzieci przedszkolnych i uczniów szkół podstawowych |
8 |
Moje dziecko będzie uczniem – gotowość szkolna dziecka |
A. Szczupłakiewicz, W. Zawisza-Grzanka |
5.12.2023 r. g. 16.00-18.00 |
Dla rodziców dzieci z „zerówki” |
9 |
Jak skutecznie wspierać dziecko w nauce? |
W. Zawisza-Grzanka |
12.12.2023 r. g. 15.00-17.00 |
Dla rodziców uczniów szkół podstawowych Prelekcja oraz konsultacje |
10 |
Wspomaganie zasypiania i samodzielny sen u dzieci z ASD |
A. Kożdoń-Spyra |
25.01.2023 r. g. 16.00-18.00 |
Dla rodziców dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych |
11 |
Wpływ mediów cyfrowych na rozwój emocjonalno-społeczny dziecka |
W. Zawisza-Grzanka |
6.02.2024 r. g. 15.00-17.00 |
Dla rodziców dzieci przedszkolnych |
12 |
Regulacja emocji – jak wspierać dziecko? W oparciu o metodę SELF-REG |
A. Kalbarczyk-Wanot A. Szubert |
13.02.2024 g. 16.00 – 18.00 |
Dla rodziców dzieci przedszkolnych oraz rodziców uczniów z klas I-III |
13 |
Integracja sensoryczna – objawy trudności i sposoby wsparcia |
C. Ryszka-Suska J. Kuzio |
27.02.2024 r. g. 17.15-18.45 |
Dla rodziców dzieci przedszkolnych i szkolnych Prelekcja oraz konsultacje |
14 |
Rodzicielskie wsparcie - wspierająca rola rodzica w rozwoju społeczno-emocjonalnym dziecka |
A. Szczupłakiewicz, W. Zawisza-Grzanka |
5.03.2024 r. g. 16:00-18:00 |
Dla rodziców dzieci przedszkolnych oraz rodziców dzieci z klas I-III |
15 |
Nie lubię metek – o nadreaktywności dotykowej –objawy i sposoby wsparcia |
C. Ryszka-Suska J. Kuzio |
19.03.2024 r. g. 17.15-18.45 |
Dla rodziców dzieci przedszkolnych i szkolnych Prelekcja oraz konsultacje |
16 |
„Jestem z Ciebie dumny” – warsztaty podnoszące kompetencje wychowawcze i zacieśniające więzi emocjonalne rodziców z dzieckiem |
K. Kąsek |
Termin zostanie ustalony po zebraniu się grupy |
Dla rodziców dzieci klas I-V |
17 |
Niebezpieczeństwo w sieci |
H. Walicka-Marek |
Do ustalenia |
Dla rodziców dzieci w wieku 13-16 lat |
18 |
Psychoseksualny rozwój dziecka według etapów |
H. Walicka-Marek |
Do ustalenia |
Dla rodziców (bez ograniczeń wiekowych) |
19 |
Wyzwania adolescencji |
H. Walicka-Marek |
Do ustalenia |
Dla rodziców dzieci klas VI-VIII |
20 |
Dziecko w sytuacji okołorozwodowe. |
A. Jendrasik |
Do ustalenia |
Dla nauczycieli i rodziców dzieci szkół i przedszkoli |
21 |
,,Szkoła dla rodziców’’ |
J. Kośmińska |
Wg ustalenia ze szkołą |
Realizowane na terenie szkoły po uformowaniu się grupy rodziców 6-8 spotkań |